کهکشان ها
 

علم نجوم
در این وبلاگ هر چیزی از نجوم از جمله:دانلود نرم افزار و مستند،اخبار،مقالات علمی،عکس و... جمع آوری شده است،امیدوارم خوشتون بیاید

در باره ما
 

من پویا فرخی هستم.به آسمان و نجوم بسیار علاقمندم پس این وبلاگ را ساختم.لطفا مرا در بهتر کردن این وبلاگ یاری کنید:pooya.1999@yahoo.com. همچنین شما با عضو شدن در وبلاگ و عضویت در خبرنامه،شخصا از خودم ایمیل های زیبای نجومی دریافت می کنید.

 

لينك روزانه
 
منجم ها
ساعت مچی مردانه
ساعت مچی
مژه
خرید ساعت کاسیو
جالبترین ها در نجوم
دنیای بازی
سایت نجوم ایران
finam
خوش آمدید!!!
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  کهکشان ها   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 120
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 12028
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1

 


کهکشان ها

کهکشان ها:

 به مجموعه ای از میلیارد ها ستاره،خوشه های ستاره ای،سحابیها(به ابر هایی از گاز و غبار در فضای کهکشان می گویند)و...کهکشان می گویند.بر اساس برآورد های انجام شده تا کنون 100 میلیارد کهکشان با ابزار های کنونی قابل مشاهده است.زمین و همه ی سیارات منظومه شمسی ما در کهکشان راه شیری یا راه کاهکشان قرار دارد.کهکشان ما حدوداً 200 میلیارد ستاره و 100 هزار سال نوری قطر دارد.(یک سال نوری معادل مسافتی است که نور با سرعت 300،000 کیلومتر بر ساعت در یک سال طی می کند!!!)فاصله ما از مرکز کهکشان،30،000 سال نوری است،زیرا ما در لبه کهکشان راه شیری هستیم.

 

خورشید هم به دور مرکز کهکشان می چرخد که سرعت گردش آن 260 کیلومتر در ثانیه محاسبه شده است.جالب است که قطر کهکشان ما 100،000 سال نوری است و ضخامت هسته کهکشان،30،000 سال نوری است،یعنی قطر کهکشان ما تنها 3 برابر ضخامت هسته کهکشان است!!!

رده بندی کهکشان ها: 

کهکشان ها را بر اساس شکل آنها به سه گروه:بیضی شکل،مارپیچیو نا منظم رده بندی می کنند.

حدود 70 درصد کهکشان های عالم،بیضی شکل است که میزان کشیدگی آنها در  کهکشان ها متغیر است.

15 درصد دیگر از کهکشان ها،مارپیچی است،آنها از یک برآمدگی مرکزی و دو یا چند بازو تشکیل شده اند.این کهکشان ها به دو گروه معمولی ومیله ای تقسیم می شوند.در کهکشان مار پیچی معمولی،بازو ها مستقیماً به هسته کهکشان اتصال دارند،اما در کهکشان های مارپیچی میله ای،بازو با زایده ای میله مانند به هسته مرتبط است.فقط 20 درصد از کهکشان های مارپیچی،میله ای اند.

15 در صد بقیه از کهکشان ها در گروه نا منظم جا می گیرند.این کهکشان ها ساختاری آشفته دارند و بازوی مارپیچی با هسته مشخصی در آنها دیده نمی شود.کهکشان های نامنظم،کوچک هستند.قطر این کهکشان ها از یک بیستم تا یک چهارم کهکشان ما متفاوت است.معروف ترین کهکشان این گروه،ابر ماژلانی بزرگ و ابر ماژلانی کوچک است.این دو از هر کهشانی به ما نزدیک ترند،بطوریکه ساختارشان را با دقت می توان با کهکشان های بزرگ دید.

مقیاس های کهکشان ها:

در عالم هستی،کهکشان ها هم مانند ستارگان،مجموعه ای بزرگ را در کنار هم تشکیل می دهند که به آنها خوشه های کهکشان ها می نامند.هر خوشه حدوداً 3 تا 30 میلیون سال نوری قطر دارد.به طور مثال کهکشان ما و 20 کهکشان دیگر خوشه ای از کهکشان ها را به نام گروه محلی تشکیل می دهند.

خوشه های کهکشانی به دو گروه فقیر و غنی رده بندی می شوند.خوشه های غنی حدود 1000 کهکشان یا بیشتر را شامل می شود،مانند خوشه کهکشان های سنبله که یک خوشه غنی است،زیرا حدود 2500 کهکشان را تشکیل داده،فاصله این کهکشان با ما 65 میلیون سال نوری است. 

با پژوهشی که امروزی انجام شده،به نظر می رسد که خوشه های کهکشانی کنار هم،مجموعه ای بزرگ تر به نام ابَر خوشه ها را تشکیل می دهند.ابر خوشه ها بزرگ ترین ساختار های شناخته شده در جهان اند.


عکس ها:
کهکشان IC 342(کهکشان پنهان)
کهکشان M31
کهکشان M101
کهکشان NGC4452
کهکشان راه شیری
کهکشان راه شیری
چ
خوشه کهکشانی سنبله
خوشه کهکشانی سنبله
ابَر خوشه کهکشانی

 


نظرات شما عزیزان:

fibi
ساعت14:35---23 بهمن 1391
واقعا جالب بود البته من مطلبی میخواستم راجب کهکشانها بنویسم که تقریبا شبیه ای مطلب بود مطلبمو نمیزارم چون حس میکنی کپی کردمخب اگه چیز خیلی جدید و زیباتری داری می تونی هم بدیش به من که خودم بذارم و در آخر از خود شما تشکر کنم هم می تونی خودت بذاری.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






|

موضوعات
 » مقاله و مطالب نجومی
» تکنولوژی در نجوم(ماهواره ها،شاتل ها،موشک هاو...)
» ابزار نجومی(تلسکوپ ها،اسطلاب،فیلتر ها و...)
» منظومه شمسی،ستارگان،کهکشان ها
» مقایسه(مقایسه اندازه سیارات،و هر چیزی در کیهان است)
» دانلود
» دانلود کلیپ و مستند نجومی
» دانلود نرم افزار های نجومی
» دانلود گرافیک(تصاویر نجومی و...)
» اخبار نجومی
» اطلاعیه و اخبار مهم وبلاگ
 

لينك دوستان
 » منجم ها » جالبترین ها در نجوم » دنیای بازی » سایت نجوم ایران » finam » خوش آمدید!!! » ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علم نجوم و آدرس noujoum.Loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

بهمن 1391
خرداد 1391

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');